Problem of mixing American English and British English in University of Kordofan and Elobeid Secondary schools.

  • Dr. Magzoub Alsaid Ahmed Mohammad Assistant Professor - University of Kordofan
Keywords: Problem, mixing American English and British English, University of Kordofan, Elobeid Secondary schools

Abstract

The study investigates the attitudes of professors of English language in University of Kordofan and teachers in the secondary schools in North Kordofan state towards the British or American English in the Sudanese syllabus. The study aimed at tracing the phonological and structural differences between the two varieties to support language perfection. It also aimed to find out whether these varieties are reflected in the Sudanese syllabus. The study hypothesized that mixing American and British English in educational institutions hinders developing a linguistic competence. The study has been conducted during (2015 – 2017) in University of Kordofan. The descriptive Analytical approach has been followed, for the data collection and analysis; the tool was a questionnaire. The sample of the study was (30 out of 120) English language teachers and university professors. For the validity and reliability, Pearson (r) and the standard deviation were used. Varieties of English occur in the Sudanese syllable because English is spoken in different parts of the world differently, all respondents agreed, the main varieties of English language in the Sudanese syllable are British and American70.00% of respondents agreed,30.00% were disagreed.86.70% of respondents agreed that the Received Pronunciation (RP) is suitable for the comparison between varieties of spoken English Worldwide, 10.00% were disagreed, and 03.30% were not sure. 33.3% were agreed that mixture of British English and American English threatens English Language Learning, 53.40% were disagreed and 13.30% were not sure.56.70% of respondents were agreed that confusion and misunderstanding is created due to the use of British English and American English, 40.00% were disagreed and 03.30% were not sure.

Study recommended; native speakers are important in the field of teaching English. Teachers and learners should trace one English variety in the same context. Teachers should be trained to strict on one variety of English. Courses, seminars and workshops in the varieties of English for English language teachers’ good opportunity to refresh the linguistic knowledge.

المستخلص:

 تبحث الدراسة في تحديد مواقف أساتذة جامعة كردفان و معلمي اللغة الانجليزية في المدارس الثانوية في ولاية شمال كردفان تجاه استخدام  الإنجليزي البريطاني أو الأميركي في السياق السوداني للغة الإنجليزية. وقد هدفت الدراسة لمعرفة اثر الاستخدام المزدوج للهجتين في الإرباك وعدم الفهم لدي الدارسين و خلط معاني المفردات بين اللهجتين.

 افترضت الدراسة أن الخلط بين الإنجليزي البريطاني و الإنجليزي الأميركي في مؤسسات التعليم يعيق من تقدم الكفاءة اللغوية. إن مقارنة الفروق بين الإنجليزي البريطاني و الإنجليزي الأميريكي من شأنها أن تدعم تجويد اللغة. وقد أجريت الدراسة في الفترة (52012017-) في جامعة كردفان وبعض المدارس الثانوية بمدينة ألأبيض . أتبعت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي لجمع وتحليل البيانات عن طريق الإستبانة. وقد كان حجم عينة الدراسة (30 من 120) . لاختبار الصدق و الثبات استخدمت الدراسة معادلة بيرسون (r) إلى جانب الانحراف المعياري. من الضروري لمتعلمي اللغة الإنجليزية الإلمام بالفروقات اللغوية بين الإنجليزي البريطاني و الإنجليزي الأميركي .وقد خلصت الدراسة إلي أن طريقة نطق الكلمات كافية للتمييز بين اللهجتين لدي 86.7% من المستبينين و 10% منهم لا يوافقون علي ذلك . كما أظهرت الدراسة إن نسبة 33% من المستبينين يعتقدون أن خلط اللهجتين يهدد تعلم اللغة الإنجليزية في جامعة كردفان و المدارس الثانوية، وأن 53% لا يوافقونهم الرأي و 13% منهم لا يدرون. كما وجدت الدراسة أن نسبة 56.7% من المستبينين يعتقدون أن خلط للهجتين في تدريس اللغة الانجليزية يحدث إرباكاُ وعدم المقدرة علي الفهم الصحيح للغة الإنجليزية، غير أن 40% منهم  لا يوافقون علي ذلك بينما 3% لا يدرون.

وقد أوصت الدراسة بالاستعانة بمتحدثي اللغة الأصليين في مجال تدريس اللغة الإنجليزية  ليتمكن الدارسون من إتباع لهجة واحدة في السياق الواحد. على المعلمين بناء كفاءة خطابية ذات اتجاه واحد  بخصوص لهجات اللغة الإنجليزية إلى جانب عقد دورات تدريبية  وورش عمل لتنشيط المعرفة اللغوية والمخاطبة

Published
2018-12-05
How to Cite
Alsaid Ahmed Mohammad, D. M. (2018). Problem of mixing American English and British English in University of Kordofan and Elobeid Secondary schools. Alsalam University Journal, 6(1.), 1-16. Retrieved from http://alsalam.edu.sd/journal/index.php/suj/article/view/19